Bestemming nummer 2 - Reisverslag uit Halesowen, Verenigd Koninkrijk van Renske Maasland - WaarBenJij.nu Bestemming nummer 2 - Reisverslag uit Halesowen, Verenigd Koninkrijk van Renske Maasland - WaarBenJij.nu

Bestemming nummer 2

Blijf op de hoogte en volg Renske

21 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Halesowen

Ik zit inmiddels al 1.5 week in Engeland waardoor het onderhand toch wel tijd wordt voor een verhaaltje. Eigenlijk is het feit dat ik nog niks gepost heb voor mezelf positief, ik heb namelijk gelukkig genoeg te doen! Ik verblijf hier in het trainingscentrum van OM, met zo'n 30 anderen. Hiervan is zo'n 90% ELCO student, dat houdt in dat zij hier een aantal maanden zijn om een training te volgen waarin zij Engels leren. En ze komen werkelijk overal vandaan. Mexico, Brazilië, Korea, Taiwan, Thailand, Zwitserland, Duitsland.. Een heerlijk internationale groep hebben we dus. Hoewel ik hier eigenlijk nog maar net ben en de rest al zo'n 2 maanden hoor ik al net zo bij de groep als elk ander. Overdag doen we allemaal andere dingen, maar 's avonds hebben we al film avonden gehouden, gaan we wat lopen buiten of zijn we zoals gisteren, naar de film geweest, met zo'n 20 man. Het is heel leuk om te ervaren hoe je als zoveel verschillende culturen toch één groep kan vormen. Zelf zijn we met onze groep ons aan t voorbereiden op onze kersttoer, die volgende week zondag begint. Onze groep bestaat uit nog 2 andere Nederlands en 1 iemand uit Engeland, waarvan ik vind dat hij eigenlijk wel Nederlands mag leren, lekker makkelijk ;) We doen in 3 weken in totaal 25 shows van zo'n 30 minuten waarin we het kerst verhaal op een zo'n leuk mogelijke manier aan kinderen proberen te vertellen in verschillende basisscholen en kerken. Dat 1 liedje instuderen zo'n 1.5 dag kost had ik een beetje onderschat haha. Maar gelukkig loopt alles volgens planning en kunnen we volgende week echt van start! Gisteravond, toen we op onze terugweg waren vanaf de bioscoop, ging het erover dat de Brazilianen en Aziaten nog nooit sneeuw hadden gezien. Ik was zo verbaasd en hoe graag ze wilden dat het ging sneeuwen vond ik zo grappig. Nietsvermoedend gingen we allemaal naar bed totdat ik om 12 uur ineens allemaal gerommel hoorde en 1 van de Brazilianen met smst dat het sneeuwde en ze allemaal naar buiten waren gerend en noodles hebben gegeten in de sneeuw. Heerlijk die verschillende culturen, can't wait for more!

  • 22 November 2015 - 21:26

    Oma Ria:

    Lieve Renske,
    Fijn om wat van je te horen. We begrijpen dat het nu fijner is nu je wat meer mensen om je heen hebt!
    En ook dat je echt bezig kan zijn,met wat je graag wil doen!
    Veel zegen en blijdschap bij alles wat je kan en mag doen.
    Geniet van de contacten met alle mensen om je heen.
    Graag horen we weer snel wat van je!
    Lieve groet, opa en oma Oosthoek.xxxxxxxx

  • 23 November 2015 - 16:15

    Sandra Buitenhuis:

    Hi Renske zo'n liedje moet toch sneller kunnen of ben je geen bergs krekeltje geweest ;-). Veel plezier daar!! groeten Sandra

  • 01 December 2015 - 21:30

    Marcella:

    He Rens,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in Engeland.
    We wensen je nog een hele goede tijd toe en zijn benieuwd naar de verhalen als je straks weer thuiskomt.
    Liefs van ons,
    Linda, Robbert en marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Halesowen

Renske

Hier kunnen jullie alle verhaaltjes lezen over alle bijzonder interessante dingen op alle bijzonder interessante plekken waar ik een beetje uithang

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 8593

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 30 Oktober 2015

Doei Nederland, Hallo Wereld

Landen bezocht: