Feeling like a proper teacher - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Maasland - WaarBenJij.nu Feeling like a proper teacher - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Maasland - WaarBenJij.nu

Feeling like a proper teacher

Blijf op de hoogte en volg Renske

05 Oktober 2015 | Nederland, Amsterdam

Gisterochtend (zondag 4 oktober) ging ik voor het eerst naar de school waar ik 2 keer per week Engels les aan de kinderen ga geven. Nu was het nogal een ervaring om er te komen. De eerste keer in m'n leven dat ik hier in een metro zit en jawel, net voordat we bij de laatste halte zijn, begint ineens iedereen achteruit te duwen. Wat blijkt, er is iemand flauwgevallen. (vind ik niet zo gek om eerlijk te zijn vergeleken met de temperatuur en kleding die je moet dragen maarja) Iedereen gaat als een gek achteruit, en ik, die natuurlijk eerst nog niks doorheeft, blijft zitten. Blijkt dat ze de man op de bank willen gaan leggen waar ik zit, dus word ik door allemaal mensen weggeduwd. Nu dat overleefd te hebben overstappen in een andere metro. Dus ik denk dat iemand lief opstaat om me een zitplek te geven, hoor ik later dat ze toch niet zo aardig was en er iets mis wat met m'n kleding. Maar ja wat zal ik zeggen, een nek is nou eenmaal zeer aantrekkelijk, oeps. Na een tocht van zo'n 1.5 uur kwamen we aan op de plek waar de school was. De stank was echt verschrikkelijk, ik kan niet geloven dat mensen ook daadwerkelijk het eten eten dat op de markt verkocht wordt waar 1000 vliegen op zitten. Ergens in een zijstraat kwamen we bij het gebouw aan, ergens door een achterdeur naar binnen, 3 trappen op en we waren bij de basisschool. In eerste instantie dacht ik dat ik die dag alleen nog maar kwam kijken maar na een halfuur werd er al gevraagd om de kinderen iets te leren. Onvoorbereid als wat zat ik daar voor die kinderen, met iemand naast me waar ik maar net mee in het Engels kon communiceren om het voor die kinderen te vertalen (m'n Arabisch is helaas nog niet zo goed). Gelukkig ging het toch best goed en de kids deden leuk mee. Daarna nam het Braziliaanse stel die mij meeneemt naar al deze plek mij mee naar thuis, oftewel, de MacDonals. Ik miste m'n wekelijkse portie chili chicken al zo erg, dat ik denk dat de wonderlijke gele M me weinig keren zo blij heeft gemaakt als op dat moment.

Maandagochtend gaat m'n wekker weer om 8 uur, zoals dat uiteraard hoort op een maandagochtend. Vandaag stond er weer een dagje op de basisschool op het programma. Dit keer namen we een metro die rechtstreeks ging maar om hier te komen moesten we eerst met de bus. Busstations zijn hier blijkbaar een illusie, je steekt je hand op en de bus stopt. Dit valt natuurlijk ook als een hele luxe te aanschouwen. Een deur voor de bus wordt hier trouwens ook als zeer overrated gezien, dat is zo 2014. Gewoon lekker erin en eruit springen wanneer je wil.

Bij de school aangekomen was het weer tijd voor wat Engels. Eerst nam ik met de hele groep het alfabet door en daarna keek je per kind naar hoe ver die was in het alfabet en nam je het door. Toen het lunchtijd was werd de KFC gebeld (bezorgservice, Nederland take notes) en ik kon weer heerlijk genieten. (Sorry mam, voor al het fast food, thuis eet ik weer groente.) Toen werden er eigenlijk al heel snel kinderen opgehaald. Om de tijd maar door te komen ging ik een beetje tussen ze in zitten en voordat ik het wist had ik zo'n 10 kinderen om me heen. Niet dat we ook maar enigszins konden communiceren, maar een beetje tegen elkaars handen slaan voldeed op dat moment prima. Toen alle kinderen zo'n beetje opgehaald werden, legde iemand die daar werkte mij het alfabet in het Arabisch uit. Dus wacht maar, over een maand ben ik vloeiend.

Toen begon de terugweg naar huis. Toen kwam ik er pas echt achter hoe gezegend ik ben in Nederland met het openbaar vervoer wat deze terugrit heb ik een heel nieuw niveau van warmte ervaren. De metro's zitten én helemaal vol, én het is 30 graden, én je moet bedekkende kleren dragen. Toch zo'n moment waarop ik m'n koude kikkerlandje best mis. Gelukkig heb ik deze omstandigheden waarin je zo goed als elkaars zweet kon proeven ook weer overleefd en lig ik nu heerlijk bij te komen op m'n bedje in m'n kamer MET AIRCO :)

  • 05 Oktober 2015 - 17:52

    Mama:

    Wow! Ik dacht heel even dat je alleen reisde in die metro....nee toch zeker?
    Graag een foto van hoe je er bij loopt;-) als juffie, of mag dat niet.
    mooi om te lezen dat de omgang met de kinderen je ook daar heel natuurlijk af gaat.
    Die warmte zal je wel zwaar vallen, dat is al niet zo je ding.
    Extra genieten van je eigen plekje om bij te komen, hier is het nog zo'n 17 graden overdag, 's nachts koud.
    wat een indrukken allemaal, heel gaaf hoor, Rens. Of zeggen ze juf Naomi?

    Xx Mama

  • 05 Oktober 2015 - 21:17

    Marcoline:

    Hoi Renske,
    Wat leuk om jouw ervaringen te lezen! Veel plezier met het lesgeven aan de kinderen en veel succes met het Arabisch en met de warmte!
    Groetjes, Marcoline

  • 05 Oktober 2015 - 22:38

    Oma Ria:

    lieve Renske,Vast nooit gedacht dat wat je nu overkomt,echt gebeurt!! Je wordt zo wel in het diepe gegooid!! Maar dan leer je inproviceren.
    Veel sterkte in alles,weet je gedragen!liefs opa en oma!

  • 05 Oktober 2015 - 23:03

    Annemarieke:

    reeeennss zo tof! nu nog wachten tot je in het arabisch zelf kfc kan bestellen maar gaat je vast lukken. heel veel succes and see you soooonn <3

  • 06 Oktober 2015 - 06:19

    Marcella:

    wat een ervaringen zeg Rens. Ja dan besef je weer even hoe luxe het hier is.
    Meis ben super trots op je en geniet vooral van alles wat je daar mee maakt en weet dat je het niet alleen hoeft te doen.
    Liefs xxx marcella

  • 07 Oktober 2015 - 09:55

    Sam:

    heey nichie,
    leuk dat ik je kan volgen. hoop dat je het naar je zin hebt. en als je terug bent kan je mij arabisch leren :).

  • 08 Oktober 2015 - 23:24

    Janneke:

    Hoi Renske,
    Wat ontzettend leuk om jouw belevenissen te lezen!
    Stoer hoor zoals je dat allemaal doet.
    Ik hoop dat er snel wat dingen bij komen en wens je heel veel plezier en succes, daar!
    groet Janneke

  • 09 Oktober 2015 - 17:35

    Erik En Ans:

    Hi Renske,
    Wat maak jij al veel mee daar in dat verre land! Super om te horen! Geniet er ook maar van hoor, het is een hele ervaring.
    dikke kus Erik en Ans

  • 12 Oktober 2015 - 21:36

    Oma. Ria:

    Hoop op gauw een nieuw berichtje van je belevenissen.Wij gaan morgenavond weer terug naar Nederland,hebben het goed gehad! Liefs en een dikke knuffel van ons!!

  • 18 Oktober 2015 - 22:54

    Miranda:

    Hey Renske,

    Wat een belevenis, joh! Maar wat ontzettend gaaf dat je dat doet en dat je het durft! Petje af! Wij wensen jou een leerzame en gezegende tijd daar!

    Groeten van familie De Heer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Hier kunnen jullie alle verhaaltjes lezen over alle bijzonder interessante dingen op alle bijzonder interessante plekken waar ik een beetje uithang

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 8588

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 30 Oktober 2015

Doei Nederland, Hallo Wereld

Landen bezocht: