مرحبا - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Maasland - WaarBenJij.nu مرحبا - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Maasland - WaarBenJij.nu

مرحبا

Blijf op de hoogte en volg Renske

03 Oktober 2015 | Nederland, Amsterdam

Het is inmiddels zaterdagochtend. Na een nogal wisselvallige week kregen we vandaag waar we allemaal al de hele week naar uitkeken: jawel, onze eerste Arabische les. Omdat het vrijwel onmogelijk was om meteen het alfabet te leren schrijven kregen we eerst de basiszinnen die je verder helpen in het leven (of dat zouden moeten). Hierbij leerden we ook de cijfers van 1-10 te spreken en te schrijven. Handig voor de heer des huizes, kunnen wij lekker boodschappen doen op de markt natuurlijk. Ik voelde me echt weer een kindje in groep 3 die voor het eerst leerde lezen en schrijven. Aan dat gevoel voegde m'n mooie boekje met Spongebob en Jimmy Neutron uiteraard heel veel aan toe.

Die avond mocht ik koken. Iets wat ik eigenlijk nog nooit in m'n hele leven echt gedaan heb. Het was dus niet alleen m'n eerste gerecht hier, m'n eerste Nederlandse gerecht, maar eigenlijk ook ongeveer m'n eerste gerecht ooit. Omdat ik uit Nederland kom moest ik uiteraard iets Nederlands koken. En wat eet ik zelfs in Nederland liever dan andijviestamppot, nou niks. De keuze was dus snel gemaakt. Alleen was het probleem een beetje dat men hier de groente niet kende en dat het de vraag was of we dit wel in de supermarkt konden krijgen. Na foto's op Google enzo te laten zien te hebben gingen we uiteindelijk naar de markt waar we van een vrouwtje groente kochten dat hier enigszins op leek (Heb nog steeds geen idee wat voor groente het uiteindelijk was maar daar gaat 't niet om) Het zag er ook allemaal zo lekker schoon uit, groente opgepakt uit een of andere bak die op straat staat van zo'n vrouwtje met 1 gouden tand en nog zo'n 2 eigen, maar dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij. Toen begon het koken en wonder boven wonder werd er door iedereen twee keer opgeschept dus mijn taak was volbracht. En uiteraard speelden we 's avonds weer zo'n 3 uur Risk, zoals we tot nu toe elke avond ongeveer doen.

• 05 Oktober 2015 - 19:32

Mama:

Goed gedaan, je eerste eigen gemaakte andijvie stamppot! Top hoor!